targi targi hotele o¶rodki
   targi wystawy
 
Organizatorzy imprez
Targi, wystawy

» Architektury i budownictwa
»   Edukacyjne
»   Ekonomiczne
»   Gastronomiczne
»   Informatyczne
»   Książki
»   Maszyn i urządzeń
»   Medyczne
»   Motoryzacyjne
»   Odzieżowo tekstylne
»   Produkcji
»   Rolnicze
»   Sportowe
»   Turystyczne
»   Usług
»   Inne

Dodaj informację o nadchodzących targach

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twoją ofertę w tym miejscu

polecamy ciekawe



 
 

Eksport z Polski do Chin rośnie w szybkim tempie

Przeczytany: 901 razy
Dodany: 2014-08-13 12:08:08
Aktualizowano: 2014-08-13 12:09:23

Wartość polskiego eksportu do Chin w I połowie 2014 roku wyniosła blisko 1,5 mld dol. co oznacza 37% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku – wynika z danych China Customs Statistics. Jednak na tle państw Unii Europejskiej Polska zajmuje dopiero 13. miejsce pod względem wartości eksportowanych towarów do Chin. Czego oczekują Chińczycy? Co możemy zaoferować chińskim konsumentom? Jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin? To kwestie, które zostaną poruszone podczas prelekcji organizowanych dla polskich przedsiębiorców na IV Targach China Expo Poland. Wydarzenie odbędzie się w Warszawie w dniach 4-6 września br.

­- Jak pokazują chińskie statystyki polski import z Chin w pierwszej połowie 2014 roku wyniósł ponad 6,5 mld dol., co oznacza że nadal znacznie więcej towarów sprowadzamy niż wysyłamy do Państwa Środka. Obecnie Polska nie jest w czołówce państw Unii eksportujących towary do Chin. Jednak nad rozwojem handlu z Chińczykami na pewno warto intensywnie pracować, zwłaszcza biorąc pod uwagę zawirowania za naszą wschodnią granicą i związane z tym utrudnienia gospodarcze. Polscy przedsiębiorcy coraz bardziej są zainteresowani dalekowschodnimi rynkami, dlatego też postanowiliśmy w ramach China Expo Poland zorganizować cykl spotkań merytorycznych z ekspertami, którzy pomogą lepiej poznać zasady współpracy z chińskimi partnerami - podkreśla Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora Targów China Expo Poland.

Handel z Chińczykami

Na China Expo Poland będzie można wziąć udział w spotkaniu zatytułowanym „Chiny jako rynek dla eksporterów – potencjał chińskiego rynku”. W trakcie tej prelekcji poruszone będą zagadnienia dotyczące budowania własnej marki jako marki ekskluzywnej, specyfiki funkcjonowania przedsiębiorstwa zagranicznego w Chinach, a także możliwości rozwoju w kontekście Państwa Środka. Prelegenci postarają się również odpowiedzieć na pytanie - czego oczekują Chińczycy i co możemy zaoferować chińskim konsumentom?

- Chiny będące globalną fabryką postrzegane są jako miejsce całkowicie nasycone towarami wszelkiego rodzaju. Prawda zaś jest taka, że rynek ten posiada niezliczone nisze, wciąż czekające na odkrycie. Chiny to ogromny kraj z największą populacją na świecie. Zaspokojenie potrzeb takiej liczby ludzi okazuje się w praktyce niemożliwe. Chińczycy wręcz pragną towarów zagranicznych. Stąd w Chinach Ludowych rosnąca gwałtownie krzywa importu - zaznacza Leszek Ślazyk, z portalu chiny24.com, który poprowadzi na China Expo Poland jedno ze spotkań dotyczące eksportu towarów do Chin.

Z kolei „Jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin? Różnice kulturowe w negocjacjach z partnerem chińskim” – to temat kolejnego spotkania skupionego wokół kwestii eksportu. Omówi go Bartosz Ziółek, prezes Amber Foods International z siedzibą w Hongkongu. Spółka pod jego nadzorem powołała pierwszego polskiego operatora sieci restauracji typu premium w Chinach. Ponadto o tym, jak sprawdzić kontrahenta w Chinach opowie Jacek Koziaczy, prezes Creditreform Polska.

Podczas trzech dni Targów China Expo Poland nie zabraknie również tematów z zakresu importu, w tym konferencji poruszających aspekty prawne czy logistyczne. Jedno ze spotkań zatytułowane „E-commerce w Chinach. Chińskie portale zakupowe: zakupy online z Chin” wyjaśni chociażby co to jest Taobao, Aliexpress, 1688 czy Tmall. Prowadzący je Marcin Nowak z RynekChinski.pl podpowie, jak kupować w chińskich portalach B2C i B2B, a także co warto nabywać w Chinach, aby sprzedać z zyskiem w Polsce.

Chiński biznes w Polsce

Spotkania merytoryczne to tylko część Targów China Expo Poland dedykowanych importerom, eksporterom, inwestorom, producentom, hurtownikom, jak i wszystkim osobom zainteresowanym rynkiem chińskim. W pierwszym tygodniu września do Centrum MT Polska Warszawie przyjedzie bowiem wielu przedsiębiorców z różnych regionów Państwa Środka. Wystawcy zaprezentują liczne produkty z różnych branż, w tym wyposażenie wnętrz i gospodarstwa domowego, oświetlenie, elektronikę oraz tekstylia. Nie zabraknie również sektora usług dla biznesu polsko-chińskiego.

Równolegle do Targów China Expo Poland, w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie odbędą się pierwsze targi wyposażenia wnętrz Warsaw Home Expo. Dla zwiedzających będzie to okazja, by skorzystać z oferty wystawców dwóch imprez.

Więcej na temat China Expo Poland można znaleźć na www.chinaexpo.pl. Na stronie znajduje się również rejestracja online dla zwiedzających i na poszczególne konferencje.

 

Wysłane 2014-08-13 12:08:08 przez M-S-M
RynekChinski.pl targi China Expo Poland Chiny
Artykuły powiązane z powyższym
EIT Raw Materials, Akademia Górniczo-Hutnicza oraz Instytut Autostrada Technologii i Innowacji zapraszają do udziału w Międzynarodowych targach pracy branży surowcowej
Ruszyły zapisy na prowadzenie warsztatów kreatywnych podczas Gift Show Poland 2017, czyli jednego z najważniejszych wydarzeń branży upominkowej w Polsce.
9. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel będą okazją do poszerzenia wiedzy w obszarach ważnych dla profesjonalistów z branży hotelarskiej. Na targach będzie można skorzystać z pięciu szkoleń, których tematyka zainteresuje zarówno osoby przymierzające się do inwestycji, jak i działające już w biznesie. Wydarzenie odbędzie się w dniach 12-14 października br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.
  STRONA GŁÓWNA | DODAJ TARGI | HOTELE / OŚRODKI | KONTAKT | ARTYKUŁY