targi targi hotele o¶rodki
   targi wystawy
 
Organizatorzy imprez
Targi, wystawy

» Architektury i budownictwa
»   Edukacyjne
»   Ekonomiczne
»   Gastronomiczne
»   Informatyczne
»   Książki
»   Maszyn i urządzeń
»   Medyczne
»   Motoryzacyjne
»   Odzieżowo tekstylne
»   Produkcji
»   Rolnicze
»   Sportowe
»   Turystyczne
»   Usług
»   Inne

Dodaj informację o nadchodzących targach

Organizatorzy imprez:

»   Agencje artystyczne
»   Agencje hostess
»   Artyści
»   Catering
»   Dekoracje
»   Fotografia / wideofilmowanie
»   Imprezy dla dzieci
»   Imprezy integracyjne
»   Imprezy okolicznościowe
»   Imprezy plenerowe
»   Imprezy sezonowe
»   Imprezy towarzyszące
»   Miejsca imprez, spotkań
»   Obsługa techniczna
»   Ochrona i bezpieczeństwo imprez
»   Oprawa muzyczna imprez
»   Organizacja bankietów
»   Organizacja imprez masowych
»   Organizacja konferencji
»   Organizacja szkoleń
»   Organizacja targów
»   Organizacja wesel
»   Przebrania
»   Spotkania firmowe
»   Tłumaczenia
»   Touroperator
»   Wyposażenie spotkań, imprez
»   Inne

Dodaj Twoją ofertę w tym miejscu

polecamy ciekawe



 
 

NATURA FOOD 2012 - podsumowanie

Przeczytany: 1499 razy
Dodany: 2011-10-26 15:11:42
Aktualizowano: 2011-10-26 15:15:01

200 wystawców z Polski i zagranicy, szeroka oferta produktów ekologicznych, naturalnych i tradycyjnych, wszyscy znaczący przedstawiciele rynku, bardzo bogaty i ciekawy program seminariów, szkoleń, warsztatów, konkursów i pokazów, 7 tys. zwiedzających wśród których nie brakowało właścicieli sklepów z żywnością wysokiej jakości – tak w jednym zdaniu można podsumować IV edycję Targów Naturalnej Żywności NATURA FOOD, która odbyła się w Łodzi w dniach 14 – 16 października 2011.

Organizatorem imprezy były Międzynarodowe Targi Łódzkie Sp. z o.o., a honorowy patronat na targami sprawowali Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Związek Województw RP, Marszałek Województwa Łódzkiego i Prezydent Miasta Łodzi. Po raz pierwszy oficjalnym partnerem targów była Grupa IFOAM EU, europejska struktura Międzynarodowej Federacji Rolnictwa Ekologicznego.

Celem imprezy jest promocja żywności ekologicznej i naturalnej oraz popularyzacja produktów regionalnych i lokalnych przygotowywanych tradycyjnymi metodami. Tereny targów łódzkich zgromadziły przedstawicieli wszystkich liczących się firm na rynku biożywności oraz żywności naturalnej i tradycyjnej, od producentów i gospodarstw ekologicznych po sklepy, hurtownie i przedstawicieli najważniejszych organizacji branżowych.

Oficjalnego otwarcia targów dokonali: Witold Stępień - Marszałek Województwa Łódzkiego, Agnieszka Nowak – Wiceprezydent Miasta Łodzi oraz Christopher Stopes - Prezydent IFOAM EU Group.

Wiodącym wydarzeniem NATURA FOOD 2011 była Międzynarodowa Konferencja EKOLOGICZNE PRZETWÓRSTWO ŻYWNOŚCI – POPRAWA JAKOŚCI ORAZ OCHRONA ŚRODOWISKA w której udział wzięło 120 przedstawicieli producentów, przetwórców i dystrybutorów żywności ekologicznej z całej Europy. Wykłady i warsztaty odbywały się równolegle w trzech salach konferencyjnych i tłumaczone były symultanicznie na 4 języki. Uczestnicy spotkania przyjechali do Łodzi na zaproszenie IFOAM EU Group - europejskiej struktury Międzynarodowej Federacji Rolnictwa Ekologicznego z siedzibą w Brukseli.

W ramach Targów odbyły się także warsztaty OBUDŹ ZMYSŁY KONSUMENTA realizowane w ramach projektu ECROPOLIS. Uczestnicy warsztatów - producenci i przetwórcy żywności ekologicznej - porównywali walory sensoryczne produktów ekologicznych i konwencjonalnych. Nasz branżowy patron medialny Biokurier.pl przygotował z kolei seminarium JAK POWSTAJE BIO?, w trakcie którego konsumenci poznali odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania: Jak i gdzie powstaje żywność ekologiczna? O czym pamiętają ekologiczni przetwórcy i jakich zasad przestrzegają? Co decyduje o jakości produktów BIO? Podczas sesji przedstawione zostały także wyniki badań dotyczące zdrowotnych właściwości soków kwaszonych.

Tematem przewodnim programu seminaryjnego podczas tegorocznej edycji Targów była KOMUNIKACJA. W sobotę podczas seminarium Fundacji Klub Szefów Kuchni odbywającego się pod hasłem PROMOCJA PRODUKTÓW LOKALNYCH zaprezentowane zostały możliwości komunikacji z potencjalnymi nabywcami produktów lokalnych w Polsce i zagranicą. W niedzielę zaś podczas BIOBIZNES FORUM uczestnicy panelu zgłębiali zagadnienia związane z komunikacją w ekobiznesie i w ekosklepie. Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty prowadzone przez Marka Borowińskiego (Jak ściągnąć klienta do sklepu z żywnością ekologiczną?) oraz kompendium praktycznej wiedzy dla sprzedawców przygotowane przez Barbarę Kwiatosz (ABC profesjonalnej sprzedaży w sklepie ekologicznym).

Równolegle odbywały się spotkania dotyczące marketingu produktów premium oraz wykorzystania nowych mediów w komunikacji. Z opinii uczestników wiemy, że program był na tyle interesujący, że trudno było zdecydować się w którym wydarzeniu wziąć udział.

 

Podczas Targów swój finał miało szereg konkursów:

  • Branżowe konkursy Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Podczas NATURA FOOD 2011 miało miejsce podsumowanie konkursów organizowanych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Na specjalnie zorganizowanej uroczystości Wiceminister Rolnictwa Andrzej Butra wręczył statuetki oraz dyplomy laureatom czterech takich konkursów. W ramach konkursu na najlepsze gospodarstwo ekologiczne, organizowanego przy ścisłej współpracy z Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Radomiu, zgłoszone gospodarstwa ekologiczne oceniane były w dwóch kategoriach. W kategorii ekologiczne gospodarstwo towarowe pierwsze miejsce zajęła Spółka Rolnicza Juchowo (województwo zachodniopomorskie), natomiast w kategorii ekologia-środowisko – Gospodarstwo Mirosłwa Angielczyka (województwo podlaskie). Laureatkami pierwszych miejsc konkursów na najlepszą pracę magisterską i najlepszą pracę doktorską w zakresie polityki jakości żywności zostały: za pracę magisterską pani Alicja Chorąży oraz za pracę doktorską pani Ewa Dąbkowska. W konkursie wiedzy o rolnictwie ekologicznym pierwsze miejsce zajął Paweł Dymkowski ze szkoły ZSCKR im. Aleksandra Świętochowskiego w Gołotczyźnie. Natomiast za najlepszy projekt mający na celu promocję regionu za pomocą produktu regionalnego lub tradycyjnego uznano inicjatywę Lokalnej Grupy Działania „Na Śliwkowym Szlaku”.

 

  • Konkurs o Złoty Medal NATURA FOOD 2011, którego celem było wyłonienie i promocja najlepszych produktów ekologicznych i tradycyjnych prezentowanych podczas targów.

Jury przyznało Złote Medale NATURA FOOD dla:

w kategorii produkty ekologiczne certyfikowane - dla Bio Food Polska za sok z buraka kwaszonego oraz dla Gospodarstwa Rodzinnego Radomskich EKOJOTER za miód nektarowy malinowy,

w kategorii produkty naturalne niecertyfikowane - dla firmy DAR OGRODU za sok jabłkowy 

tłoczony,

w kategorii produkty tradycyjne - dla Zakładu Cukierniczego DYBALSKI za lody tradycyjne.

 

  • IV Wojewódzki Konkurs Produktów Tradycyjnych TYGIEL SMAKÓW, do rywalizacji w którym stanęło
    34 produktów żywnościowych wytworzonych na terenie województwa łódzkiego. Produkty oceniane były
    w ośmiu kategoriach. Nagrodę główną TYGIEL SMAKÓW otrzymała Spółka HEKTOR z Działoszyna za kapustę kiszoną w całości. Organizatorem Konkursu był Urząd Marszałkowski w Łodzi.

Własne wyróżnienia w Konkursie Tygiel Smaków - „Anioły i Diabliki Potraw Regionalnych” przyznał partnerski serwis www.potrawyregionale.pl. Laureatami zostali: Spółka HEKTOR z Działoszyna za anielski smak główek kiszonej kapusty oraz Romana Zając Z KGW Biała k/Zgierza za anielski smak bani na mleku z kluseczkami. Diablikiem Potraw Regionalnych w tym roku uhonorowani zostali Renata i Adam Nowiccy z Janowa k/Żychlina
za kuszenie premierówką – nalewką miodową.

 

  • KONKURS dla UCZNIÓW SZKÓŁ GASTRONOMICZNYCH TRADYCYJNE SMAKI REGIONU

Konkurs ma za zadanie zwrócenie uwagi uczniów szkół gastronomicznych – przyszłych szefów kuchni, kucharzy
- na możliwości wykorzystania bogactwa produktów tradycyjnych i lokalnych regionu w restauracyjnym menu.

Organizatorem Konkursu był Urząd Marszałkowski w Łodzi i odbywał się pod patronem Fundacji Klub Szefów Kuchni. W konkursowym jury zasiedli Adam Chrząstowski, Grzegorz Labuda, Łukasz Pielak, Rafał Targosz i Carlos Gonzalez Tejera przewodniczył Prezes Fundacji Jerzy Pasikowski.

Jury przyznało:

I miejsce - Tomaszowi Ziółkowskiemu za comber jagnięcy ze świniarki w panierce ziołowej z nasionami konopi, ułożony na puree ziemniaczanym o smaku ćwikły po łowicku podanym z syfonu w duecie sosu rozmarynowego, estragonowej kalarepy, rzodkiewki oraz chrupkiego ciastka orzechowego.

II miejsce - Pawłowi Wilanowskiemu za comber jagnięcy ze świniarki podany na soczewicy z delikatnym puree z marchewki w otoczeniu skorzonery i bratków.

III miejsce - Ilonie Gabrysiak za cepeliny bratoszewickie z farszem z boczku nadolskiego i pieczarek z zasmażaną kapustą.

W tym Konkursie portal potrawyregionalne.pl również przyznał swoje wyróżnienie które trafiło do rąk Adama Surmy za anielski smak soczystej rolady z piersi gęsi owsianej z sosem malinowo-kokosowym i musem jabłkowo-ziołowym na puree ziemniaczano-pasternakowym.

Nowością NATURA FOOD 2011 były WARSZTATY DLA RESTURATORÓW dotyczące wykorzystania produktów tradycyjnych i lokalnych. Warsztaty prowadził Adam Chrząstowski, członek Fundacji Klub Szefów Kuchni, patron merytoryczny działań kulinarnych podczas polskiej prezydencji w Unii Europejskiej. Niewątpliwą atrakcją były pokazy kulinarne w wykonaniu Rafała Targosza, znanego z zamiłowania do produktów regionalnych i tradycyjnych oraz Grzegorza Łapanowskiego, który w kuchni stawia na żywność ekologiczną i lokalną. Organizatorem warsztatów był także Urząd Marszałkowski w Łodzi.

Nie zabrakło też propozycji dla miłośników dobrego smaku. W ramach LABORATORIÓW przygotowanych przez organizatorów gruczeńskich spotkań kulinarnych Giena Mientkiwicza i Zbyszka Kmiecia zgłębialiśmy wysublimowane smaki SERÓW ZAGRODOWYCH, SZYNKI POLSKIEJ, OLEJÓW i OLIW oraz PIW z REGIONALNYCH BROWARÓW.

Na antresoli Hali Expo miała miejsce prezentacja SMAKI REGIONALNYCH PIW w ramach której wystawiały się lokalne, małe browary oferujące piwa będące alternatywą dla produktów koncernowych. Mamy nadzieję, że był to pierwszy krok w stronę powrotu do łódzkich piwnych tradycji targowych i w przyszłym roku zagości w Łodzi większa reprezentacja tej branży.

W sobotę i niedzielę przed halą Expo, odbywała się OWOCOWA KACJA RECYKLINGOWA. W zamian za elektrodpady i inne domowe surowce wtórne rozdawaliśmy pyszne jabłka wyprodukowane w regionie łódzkim. Akcja przeszła nasze najśmielsze oczekiwania – zebraliśmy 5 ton elektroodpadów i rozdaliśmy 2 tony jabłek. Partnerem akcji było MPO Łódź, a sponsorem owoców Grupa Producentów Owoców ELITA.

NATURA FOOD 2011 odnotowała 12% przyrost liczby wystawców, 14% przyrost powierzchni wystawienniczej oraz 18% wzrost liczby osób odwiedzających targi. Co ważne niebyli to tylko konsumenci i miłośnicy dobrego smaku, ale także osoby zainteresowane nawiązaniem kontaktów biznesowych, poszukujące dostawców i kontrahentów żywności wysokiej jakości. Wystawcy bardzo pozytywnie ocenili swój udział w NATURA FOOD 2011. Targi odwiedziło około 7 tys. osób, akredytowało się 63 dziennikarzy.

IV edycja Targów Naturalnej Żywności NATURA FOOD odbędzie się już za rok w dniach 12 - 14 października 2012 roku w nowym obiekcie – Centrum Konferencyjno – Wystawienniczym MTŁ przy ul. Politechniki 2. Nowe Centrum będzie idealnym miejscem do organizacji targów i wystaw, spełniającym najwyższe standardy techniczne i logistyczne, z profesjonalną częścią konferencyjno-seminaryjną pozwalającą na organizację międzynarodowych konferencji i seminariów branżowych na najwyższym poziomie.

Zapraszamy już dziś!

V Targi Naturalnej Żywności NATURA FOOD

Łódź, 12 – 14 października 2012

Wysłane 2011-10-26 15:11:42 przez M-S-M
V Targi Naturalnej Żywności NATURA FOOD targi NATURA FOOD Łódź
Artykuły powiązane z powyższym
EIT Raw Materials, Akademia Górniczo-Hutnicza oraz Instytut Autostrada Technologii i Innowacji zapraszają do udziału w Międzynarodowych targach pracy branży surowcowej
Ruszyły zapisy na prowadzenie warsztatów kreatywnych podczas Gift Show Poland 2017, czyli jednego z najważniejszych wydarzeń branży upominkowej w Polsce.
9. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Obiektów Noclegowych WorldHotel będą okazją do poszerzenia wiedzy w obszarach ważnych dla profesjonalistów z branży hotelarskiej. Na targach będzie można skorzystać z pięciu szkoleń, których tematyka zainteresuje zarówno osoby przymierzające się do inwestycji, jak i działające już w biznesie. Wydarzenie odbędzie się w dniach 12-14 października br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.
  STRONA GŁÓWNA | DODAJ TARGI | HOTELE / OŚRODKI | KONTAKT | ARTYKUŁY